Blog

Je eigen blog schrijven

Over je eigen blog schrijven, verschijnen regelmatig tips over wat je best wel of niet doet. Hoe je het aanpakt. Welke hulpmiddelen er bestaan en hoe je met wat geld beter leert schrijven. Wat is dan de meerwaarde van deze blog? Wel, die is er niet. Je stopt beter nu al met lezen. In deze... Lees verder →

SEO-copywriting

Toen ik een tijd geleden begon als blogger, had ik eigenlijk nog geen idee van wat SEO eigenlijk inhield. Eigenlijk ook niet wat copywriting exact inhield. En al zeker niet de combinatie: SEO-copywriting. SEO staat voor search engine optimization. Het zorgt ervoor dat teksten geoptimaliseerd worden zodat de internetgebruiker ze kan vinden via zoekmachines zoals... Lees verder →

Zwarte padden op je pad

In mei wandelde ik met mijn vrouw in ons favoriete park. Doen we vaak tegen valavond. Op een bepaald moment zag ik iets zwarts wegspringen. Het was amper een centimeter groot en viel niet op op het wandelpad van dolomiet. Zwarte padden. De echte zwarte padden op je pad Let op waar je stapt Toen... Lees verder →

Eenvoudig schrijven

Eenvoudig schrijven is de keuze die je maakt om een begrijpelijk verhaal voor je doelgroep te creëren. In mensentaal, weet je wel. Eigenlijk draait alles rond wie schrijft, voor welk publiek, wat de boodschap is en wat je wilt bereiken. Je wilt als tekstschrijver immers altijd je doel bereiken, en daarvoor zijn goede keuzes nodig.... Lees verder →

De belevenis van je merk

De belevenis die je merk je doelgroep aanbiedt, is een bepalende factor van je uiteindelijke succes. Waar prijs en kwaliteit die plaats in de rangschikking in het verleden innamen, staat de beleving nu bovenaan. Is de belevenis authentiek, dan zit je gebeiteld. Zowel bij producten als diensten gaat die redenering op. De belevenis bij teksten... Lees verder →

Branding van Viorella

Herkende je het logo van Starbucks? Waarschijnlijk wel. De branding van dat wereldbekende koffiemerk werkt uitstekend. Zelfs zonder de naam herken je het merk. Denk je aan koffie, dan denk je aan Starbucks. Of was het Nespresso? Een uitstekende branding garandeert je succes. Mijn eigen branding Ik koos voor mijn eigen onderneming geen branding-waardige naam.... Lees verder →

Writer’s block

Als je graag schrijft en dat vaak doet, dan stoot je ook wel eens op periodes waarin het minder gaat. Bij een totale blokkade spreekt men van een writer's block. Zo'n schrijfblokkade laat schrijvers kennismaken met een gegeven dat speelt in alle creatieve beroepen. Er is geen inspiratie en de schrijver kan niet anders dan... Lees verder →

Juiste spelling en hoog ranken

Onlangs las ik een discussie over spelling in webteksten. Het ging erover dat de juiste spelling van woorden in het Nederlands voor sommige copywriters ondergeschikt is aan hoog ranken in google. Toch valt er ook iets te zeggen voor een juiste spelling, vanwege het hogere, maatschappelijke doel. Kan je juist spellen en toch hoog ranken... Lees verder →

Je eigen website maken

Als kleine onderneming is het heel aanlokkelijk om je eigen website te maken. Het biedt je de kans om rechtstreeks met je doelgroep te communiceren over je activiteiten. Zo behoud je de controle over je storytelling en ben je niet afhankelijk van beslissingen van andere commerciële bedrijven. De primeur van wat je brengt, werkt bovendien... Lees verder →

Blogs schrijven in het buitenland

Schrijven is heerlijk. Dat ik dat vind, heb je misschien al ergens gelezen op mijn website. En dat ik er af en toe een centje mee bijverdien om mijn onderneming te bekostigen, schrijf ik ook graag in mijn blog. Door mijn intensieve dagtaak kan ik als freelance copywriter enkel blogs schrijven op momenten buiten de... Lees verder →

Thema: Baskerville 2 door Anders Noren.

Omhoog ↑