Blog

Relevant blijven

Regelmatig lanceert Google updates. Het is een waarheid als een koe. Voor heel wat websitebouwers zijn dat spannende momenten, omdat ze willen weten of hun website nog standhoudt in de rankings en ze relevant blijven. Er hangt een mysterieuze waas rond al die updates, omdat je nooit echt helemaal kan inschatten wat die zullen brengen.... Lees verder →

Schrijven in je eigen stijl

In deze blog leg ik uit dat het een goed idee is om gewoon te (beginnen) schrijven in je eigen stijl. Zo schrijf je intuïtiever, authentieker en vooral menselijker. Als expert in je vakgebied leg je bovendien een inhoudelijke basis voor je blogpost. Andere mensen lezen ook wel eens graag een tekst die niet 'slick'... Lees verder →

Zelf aan de slag gaan met contentmarketing

Het klinkt aanlokkelijk. Je hebt net je onderneming opgericht, een spannend moment. Ik herinner me zelf dat moment als 'the point of no return'. Vanaf dat punt kan je enkel nog vooruit. Als vanzelf bedacht je dat een eigen website een mooie aanvulling kan zijn bij je Instagram en facebook. Maar al snel merkte je... Lees verder →

SERP van Google

Hoog ranken op de SERP van Google is iets waar veel ondernemers van dromen. Sta je bovenaan, dan is de kans groter dat je onderneming als autoriteit wordt aanzien én je doelgroep vindt je terug in een gigantisch aanbod van ondernemingen die min of meer hetzelfde doen. Als je weet wat een SERP is en... Lees verder →

Je eigen blog schrijven

Over je eigen blog schrijven, verschijnen regelmatig tips over wat je best wel of niet doet. Hoe je het aanpakt. Welke hulpmiddelen er bestaan en hoe je met wat geld beter leert schrijven. Wat is dan de meerwaarde van deze blog? Wel, die is er niet. Je stopt beter nu al met lezen. In deze... Lees verder →

SEO-copywriting

Toen ik een tijd geleden begon als blogger, had ik eigenlijk nog geen idee van wat SEO eigenlijk inhield. Eigenlijk ook niet wat copywriting exact inhield. En al zeker niet de combinatie: SEO-copywriting. SEO staat voor search engine optimization. Het zorgt ervoor dat teksten geoptimaliseerd worden zodat de internetgebruiker ze kan vinden via zoekmachines zoals... Lees verder →

Zwarte padden op je pad

In mei wandelde ik met mijn vrouw in ons favoriete park. Doen we vaak tegen valavond. Op een bepaald moment zag ik iets zwarts wegspringen. Het was amper een centimeter groot en viel niet op op het wandelpad van dolomiet. Zwarte padden. De echte zwarte padden op je pad Let op waar je stapt Toen... Lees verder →

Eenvoudig schrijven

Eenvoudig schrijven is de keuze die je maakt om een begrijpelijk verhaal voor je doelgroep te creëren. In mensentaal, weet je wel. Eigenlijk draait alles rond wie schrijft, voor welk publiek, wat de boodschap is en wat je wilt bereiken. Je wilt als tekstschrijver immers altijd je doel bereiken, en daarvoor zijn goede keuzes nodig.... Lees verder →

De belevenis van je merk

De belevenis die je merk je doelgroep aanbiedt, is een bepalende factor van je uiteindelijke succes. Waar prijs en kwaliteit die plaats in de rangschikking in het verleden innamen, staat de beleving nu bovenaan. Is de belevenis authentiek, dan zit je gebeiteld. Zowel bij producten als diensten gaat die redenering op. De belevenis bij teksten... Lees verder →

Branding van Viorella

Herkende je het logo van Starbucks? Waarschijnlijk wel. De branding van dat wereldbekende koffiemerk werkt uitstekend. Zelfs zonder de naam herken je het merk. Denk je aan koffie, dan denk je aan Starbucks. Of was het Nespresso? Een uitstekende branding garandeert je succes. Mijn eigen branding Ik koos voor mijn eigen onderneming geen branding-waardige naam.... Lees verder →

Writer’s block

Als je graag schrijft en dat vaak doet, dan stoot je ook wel eens op periodes waarin het minder gaat. Bij een totale blokkade spreekt men van een writer's block. Zo'n schrijfblokkade laat schrijvers kennismaken met een gegeven dat speelt in alle creatieve beroepen. Er is geen inspiratie en de schrijver kan niet anders dan... Lees verder →

Juiste spelling en hoog ranken

Onlangs las ik een discussie over spelling in webteksten. Het ging erover dat de juiste spelling van woorden in het Nederlands voor sommige copywriters ondergeschikt is aan hoog ranken in google. Toch valt er ook iets te zeggen voor een juiste spelling, vanwege het hogere, maatschappelijke doel. Kan je juist spellen en toch hoog ranken... Lees verder →

Je eigen website maken

Als kleine onderneming is het heel aanlokkelijk om je eigen website te maken. Het biedt je de kans om rechtstreeks met je doelgroep te communiceren over je activiteiten. Zo behoud je de controle over je storytelling en ben je niet afhankelijk van beslissingen van andere commerciële bedrijven. De primeur van wat je brengt, werkt bovendien... Lees verder →

Blogs schrijven in het buitenland

Schrijven is heerlijk. Dat ik dat vind, heb je misschien al ergens gelezen op mijn website. En dat ik er af en toe een centje mee bijverdien om mijn onderneming te bekostigen, schrijf ik ook graag in mijn blog. Door mijn intensieve dagtaak kan ik als freelance copywriter enkel blogs schrijven op momenten buiten de... Lees verder →

Suzan en Freek

Suzan en Freek maken prachtige liedjes Suzan en Freek maken prachtige liedjes. Ze schrijven hun teksten over het dagelijkse leven en de liefde, en iederéén herkent zich erin. Ze gaan zelfs niet voor een niche, maar voor de massa. Ook dat doen ze voortreffelijk. Hun taal is eenvoudig, hun zinnen kort en hun teksten en... Lees verder →

Freelance copywriter

Als freelancer neem je een positie in tussen werknemer en werkgever. Je bent niet in vaste dienst, waardoor je enerzijds heel vrij bent, maar anderzijds die vrijheid zelf optimaal invult. Daarnaast ben je ook zelfstandig, dus een dag niet gewerkt, is een dag niet verdiend. Terwijl een vast contract in loondienst die zekerheid wel biedt.... Lees verder →

Storytelling

Wat is storytelling? Storytelling is de kunst om het verhaal van je merk in één samenhangend geheel te vertellen. Je vertelt dat verhaal in beeld én in taal op verschillende kanalen en voor alle mogelijke vormen van publiek. Je kiest voor je merk eenzelfde look & feel in alle communicatie en kunt daar eindeloos ver... Lees verder →

In een pretpark ontsnap je naar een droomwereld

Met kleine kinderen heb je de gelegenheid om te ontsnappen in een droomwereld. In Plopsaland en in het Plopsahotel, bijvoorbeeld, door je onder te dompelen in een fijne sprookjeswereld zonder ergernissen. Een droomwereld zoals je die als volwassene vooral in romans kan beleven, een luxehotel of in chique restaurants. Pure verbeelding. En daarvoor betaal je... Lees verder →

Ben je een broodschrijver?

Een interessante discussie die soms woedt, is de discussie van de vergoeding van content creator versus copywriter. De copywriter schrijft kort en krachtig, gericht op conversie. Het moet snel gaan. De content creator schrijft langere teksten, met vooral méér woorden. Maar het doel is hetzelfde: overtuigen en overhalen (op kortere of op langere termijn). Dat... Lees verder →

Met poëzie mijlpalen markeren

Een pen voor mijlpalen Op de belangrijke momenten in het leven van mijn kinderen, de ’mijlpalen’ in ons leven, neem ik de pen en schrijf ik poëzie. Mijlpalen markeren een overgang van de huidige naar een volgende fase. Het zijn ‘defining moments’ die je leven aaneenrijgen tot een mooi verhaal. Met poëzie mijlpalen markeren doe... Lees verder →

door Anders Noren.

Omhoog ↑