Blog

De belevenis van je merk

De belevenis die je merk je doelgroep aanbiedt, is een bepalende factor van je uiteindelijke succes. Waar prijs en kwaliteit die plaats in de rangschikking in het verleden innamen, staat de beleving nu bovenaan. Is de belevenis authentiek, dan zit je gebeiteld. Zowel bij producten als diensten gaat die redenering op. De belevenis bij teksten... Lees verder →

Branding van Viorella

Herkende je het logo van Starbucks? Waarschijnlijk wel. De branding van dat wereldbekende koffiemerk werkt uitstekend. Zelfs zonder de naam herken je het merk. Denk je aan koffie, dan denk je aan Starbucks. Of was het Nespresso? Een uitstekende branding garandeert je succes. Mijn eigen branding Ik koos voor mijn eigen onderneming geen branding-waardige naam.... Lees verder →

Writer’s block

Als je graag schrijft en dat vaak doet, dan stoot je ook wel eens op periodes waarin het minder gaat. Bij een totale blokkade spreekt men van een writer's block. Zo'n schrijfblokkade laat schrijvers kennismaken met een gegeven dat speelt in alle creatieve beroepen. Er is geen inspiratie en de schrijver kan niet anders dan... Lees verder →

Juiste spelling en hoog ranken

Onlangs las ik een discussie over spelling in webteksten. Het ging erover dat de juiste spelling van woorden in het Nederlands voor sommige copywriters ondergeschikt is aan hoog ranken in google. Toch valt er ook iets te zeggen voor een juiste spelling, vanwege het hogere, maatschappelijke doel. Kan je juist spellen en toch hoog ranken... Lees verder →

Eigen website maken

Heel wat kleine ondernemingen kiezen ervoor om een eigen website te maken. Het biedt de kans om rechtstreeks met je doelgroep te communiceren over je activiteiten. Zo behoud je de controle over je storytelling en ben je niet afhankelijk van beslissingen van andere commerciële bedrijven. De primeur van wat je brengt, werkt bovendien in je... Lees verder →

Blogs schrijven in het buitenland

Schrijven is heerlijk. Dat ik dat vind, heb je misschien al ergens gelezen op mijn website. En dat ik er af en toe een centje mee bijverdien om mijn onderneming te bekostigen, schrijf ik ook graag in mijn blog. Door mijn intensieve dagtaak kan ik als freelance copywriter enkel blogs schrijven op momenten buiten de... Lees verder →

Suzan en Freek

Suzan en Freek maken prachtige liedjes Suzan en Freek maken prachtige liedjes. Ze schrijven hun teksten over het dagelijkse leven en de liefde, en iederéén herkent zich erin. Ze gaan zelfs niet voor een niche, maar voor de massa. Ook dat doen ze voortreffelijk. Hun taal is eenvoudig, hun zinnen kort en hun teksten en... Lees verder →

In een pretpark ontsnap je naar een droomwereld

Met kleine kinderen heb je de gelegenheid om te ontsnappen in een droomwereld. In Plopsaland en in het Plopsahotel, bijvoorbeeld, door je onder te dompelen in een fijne sprookjeswereld zonder ergernissen. Een droomwereld zoals je die als volwassene vooral in romans kan beleven, een luxehotel of in chique restaurants. Pure verbeelding. En daarvoor betaal je... Lees verder →

Ben je een broodschrijver?

Een interessante discussie die soms woedt, is de discussie van de vergoeding van content creator versus copywriter. De copywriter schrijft kort en krachtig, gericht op conversie. Het moet snel gaan. De content creator schrijft langere teksten, met vooral méér woorden. Maar het doel is hetzelfde: overtuigen en overhalen (op kortere of op langere termijn). Dat... Lees verder →

Met poëzie mijlpalen markeren

Een pen voor mijlpalen Op de belangrijke momenten in het leven van mijn kinderen, de ’mijlpalen’ in ons leven, neem ik de pen en schrijf ik poëzie. Mijlpalen markeren een overgang van de huidige naar een volgende fase. Het zijn ‘defining moments’ die je leven aaneenrijgen tot een mooi verhaal. Met poëzie mijlpalen markeren doe... Lees verder →

Thema: Baskerville 2 door Anders Noren.

Omhoog ↑