Contentmarketing

Content voedt je doelgroep. Die smult van je teksten en vraagt naar telkens meer. Toehappen gebeurt soms onmiddellijk, soms pas na verloop van tijd. Copywriting zorgt voor happen. Uitstekende contentmarketing is dus content mét copy. Zo las je het misschien al eens ergens op mijn website.

Contentmarketing is ‘content vermarkten’

Contentmarketing verwijst naar de manier waarop je content in de markt zet en er inkomsten mee vergaart. Dat kan via een passief inkomen, bijvoorbeeld affiliate marketing. Of je verwerft er actief inkomen mee door een call to action toe te voegen aan elke pagina. Speel altijd in op de behoeften van je doelgroep. Zo levert je content een samenwerking op, als het helemaal goed zit.

Ik schreef een blogpost over Suzan en Freek en het belang van gewoon je eigen ding uitstekend doen. Dezelfde principes gelden ook in contentmarketing. Lees de post zeker eens als illustratie.

Affiliate marketing

Bij affiliate marketing sluit je een overeenkomst met een bedrijf dat in ruil voor een link op jouw site een deel van de inkomsten met je deelt. Het is dan correct om dat te vermelden, zodat je publiek juist geïnformeerd wordt. Goede content, die vaak gelezen wordt, levert zo een passief inkomen op waarvan zowel jij als je partner van wie de link komt, profiteert. Je schrijft dan in principes zo’n beetje waar je zin in hebt, als je doelgroep het maar leest en erop doorklikt en koopt. Méér vrijheid dus voor jou, maar je bent heel afhankelijk van anderen.

Cadeaus uitdelen in ruil voor gegevens

Je kunt aan je content natuurlijk ook andere zaken toevoegen. Een gratis cursus bijvoorbeeld, of een whitepaper. In ruil voor gegevens, zoals een e-mailadres, geef je je lezer een nuttig cadeau. Nuttig voor je lezer, want die heeft er iets aan. Maar ook nuttig voor jou: je kunt via e-mail je content verder verdelen. En zo na verloop van tijd je doelgroep doen toehappen voor je aanbod dat netjes in elke mail verstopt zit. Zolang je er maar voor zorgt dat je aanbod de behoeften van je doelgroep inlost.

Jouw verhaal, met tekst en beeld

Met Viorella ondersteun ik je door alle teksten te schrijven die je nodig hebt. Dat kan gaan van een reeks blogs, over een whitepaper tot een hele website in WordPress. Of we nemen samen je storytelling door en ik geef je advies. Het geheel is contentmarketing.

Voeg je graag nog video of andere beelden toe (infographics, foto’s), dan bekijken we samen wat voor beelden dat dan best zijn om je tone of voice te respecteren en je look & feel correct te vermarkten. Zelf maak ik sfeerbeelden die passen bij wie ik ben en bij de ‘zoete nostalgie’ van mijn website. Of ik kies voor stockfoto’s. Het verschil is soms niet te zien. Ik doe dat om het accent te leggen waar het moet liggen: de teksten die ik schrijf. Alle teksten op deze website zijn uiteraard wel volledig van mijn hand. 😉

Jouw merk top of mind. Jouw teksten zorgen voor conversie. Contentmarketing van Viorella.
Photo by mentatdgt on Pexels.com

Hoe weet ik of mijn contentmarketing wérkt?

Teksten die wérken leveren vroeg of laat iets op. In de analyse van de beschikbare data zal je dan ook zien dat goede teksten zorgen voor méér verkeer naar je website, méér naambekendheid en méér opbrengsten. Belangrijk is ook dat je website exact weergeeft hoe jouw verhaal de behoeften van je doelgroep inlost. Hoe jij je belofte aan je doelgroep waarmaakt. Dat wie jij bent, en waar je bedrijf voor staat, je lezer biedt wat hij wilt.

Hoe je dat meet?

Via harde en zachte data. De harde cijfers die weergeven hoeveel bezoekers je hebt, waarvandaan ze komen, enzovoort. In combinatie met de zachte metingen via interviews van stakeholders en focusgroepen. Ook dat geheel van data vertelt jouw verhaal. Het verhaal van het succes van je bedrijf.

Ik schrijf graag je teksten of werk mee aan je contentmarketing.

Contacteer me voor een samenwerking.

Of je doet alles liever zelf?

Lees dan mijn ideeën en ondersteunende vragen om zelf aan de slag te gaan met contentmarketing.

Thema: Baskerville 2 door Anders Noren.

Omhoog ↑