Als je mij je teksten wilt laten schrijven, dan heb je info nodig. Vind ik zelf heel belangrijk. Hier lees je echt álles over mijn prijs. En waarom ik zo werk. Die transparantie past bij wie ik ben als tekstschrijver.
3 prijsformules voor mijn schrijfwerk
Mijn prijsformules zijn vooral richtinggevend en berekend op een geschat aantal uren voor blogs of webpagina’s van ‘cornerstoneformaat’. Vraag de voorwaarden voor kortere teksten of kleinere projecten via de contactpagina.
SEO 1-2
- € 195 (per tekst)
- intake via mail
- 1-2 teksten
- eigen keyword
- eigen input
- met SEO
- 1 revisie na feedback
- max duurtijd 1 week
SEO 3-5
- € 165 (per tekst)
- intake (ook) via videocall
- vanaf 3 teksten
- eigen keyword
- eigen input
- met SEO
- 1 revisie na feedback
- max duurtijd 2 weken
Project <
- prijs o.t.k.
- intake (ook) live
- project
- + keyword search
- + SEO
- + research
- + advies
- tussentijdse revisies
- duurtijd o.t.k.

Een woordje over mijn prijzen
SEO 3-5 – beste verhouding prijs-kwaliteit
Ik werk met drie formules. De SEO 3-5 is een aanrader en biedt een goede verhouding prijs-kwaliteit. Zeker voor “nieuwe” sites.
Waarom “5” teksten?
Die geven je een vlotte start door in één keer 5 blogs (met 5 samenhangende keywords) te publiceren. Je website indexeert dan sneller in de zoekmachines omdat ze beter weten waar je site over gaat.
SEO 1-2 of Project< – voor maatwerk
SEO 1-2
Is de basisformule voor als je maar één à twee teksten nodig hebt.
Bijvoorbeeld omdat je een pagina wilt toevoegen aan een bestaande, geïndexeerde site.
SEO3-5 is interessanter en voordeliger als je meer teksten wilt.
Project<
Kies je voor projecten die over een langere tijd gespreid zijn.
Bijvoorbeeld een reeks blogs als onderdeel van een contentkalender.
Of een project dat ruimer gaat dan schrijfwerk (advies, storytelling ..).
Vind je geen formule die past bij vraag?
Bijvoorbeeld korte teksten, kleine projecten, enkel advies …? Contacteer me!
Wat krijg je voor de prijs die je betaalt?
Elke samenwerking verloopt volgens volgende stappen. Of je nu kiest voor SEO 1-2, SEO 3-5 of Project<, het proces is hetzelfde. En dus ook de aandacht die je krijgt.

telefonisch, mail, online
of ik kom langs
briefing over je wensen

Hoeveel teksten?
Welke prijsformule?
concrete afspraken

inlees- en opzoekfase
uitdenken concept

ontwerptekst schrijven
feedback krijgen

feedback verwerken
1e (en 2e) revisie
SEO + afwerking (snippet …)

interne en externe linking
1e afspraak
Op de eerste afspraak beschrijf je je project. Wat je al weet, vertel je me. Dat gesprek is gratis. Zo krijg ik een overzicht van je project en kan ik je gerichter adviseren. Is er nog veel niet geweten, dan is dat geen probleem. Ik denk immers graag met je mee. Zo krijgen je wensen stilaan vorm.
Voor 1 à 2 teksten beschrijf je alles gewoon via mail. Voor meer teksten kan dat ook, maar zinvoller is via (gratis) videocall. Ik stuur je dan een link. Een live intake komt met verplaatsingskosten, vandaar dat dat enkel rendeert in projecten.
Seal the deal
Op de intake volgt snel je offerte. Daarop zet ik het aantal teksten en de concrete afspraken. Zo zijn er geen verrassingen. Na je akkoord ga ik voor je aan de slag.
Research
Tijdens de research vorm ik me een beeld van de situatie en verzamel ik info. Daarna maak ik een concept dat naadloos past bij je huisstijl.
Ontwerpfase
This is where the magic happens. Vanuit het concept goochel ik met woorden. De eerste versie krijgt vorm. Ik maak SEO-proof en lever je een vlotte, energieke en unieke tekst. Zelf geschreven, dus sowieso goed voor je ranking.
Revisie(s)
Bij elke tekst krijg je de kans om na te lezen en een aanpassing (revisie) te vragen. Zo’n aanpassing doe ik met plezier. Ben ik het er niet mee eens, dan hoor je dat ook. Zo krijgt de definitieve versie vorm.
Online publicatie
Ten slotte volgen de integratie in je website en de publicatie. Belangrijk daarbij zijn de interne en externe links. Meestal doet je webmaster de publicatie. Maar -geen zorgen- ik lever de teksten kant en klaar aan met linksuggesties en een passende (rechtenvrije) afbeelding, met een snippet, enzovoort. Publiceerklaar.

Wat is mijn prijs voor teksten aanpassen, herschrijven, SEO-proof maken …?
Ook herschrijven, editeren, SEO-proof maken kan je aan me vragen. Meestal werk ik dan met een prijs op maat op basis van je vraag. Dat is het eerlijkste, omdat elke tekst een andere aanpak vraagt.
Je geeft me toegang tot je teksten, en op basis daarvan maak ik een offerte. Keur je ze goed, dan ga ik ermee aan de slag.
Het proces inkorten? De prijs drukken?
Het proces bepaalt het resultaat en de prijs
Na een grondige intake kan ik snel aan de slag. Maar het proces is ook het proces. Dat kwam er uit ervaring.
Vergelijk het met een feestelijke taart maken. Als je het bakproces verstoort, krijg je een slechte taart. Maak je ze zonder versiering? Dan is ze misschien wel smakelijk als snack in de namiddag. Maar voor een groot feest zou je ze niet gebruiken.
Zoals bij een taart maken
Content die alleen maar goed is, heeft ook zo’n effect van een onversierde namiddagsnack. Kan iedereen schrijven. Content die ‘top’ is, geeft je ook de uitstraling die je teksten moeten bieden. En de vindbaarheid in zoekmachines.
Vandaar dat ik aanraad om alle stappen te doorlopen. Naarmate zoekmachines slimmer worden, weegt het belang van een goede, tijdloze tekst zwaarder door. Ga dus steeds voor top en tijdloos. Zonder twijfel de beste keuze.

Ik schrijf niet aan een prijs per woord
Ik schrijf niet aan een prijs per woord. Zo’n werkwijze leidt tot teksten die je wellicht beter met software voor artificiële intelligentie schrijft. Over de kritiek op schrijven per woord schreef ik een aparte blogpost: Ben je een broodschrijver?